Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Humanistic Paradigms of Education in the Postmodern Vision

Tytuł:
Humanistic Paradigms of Education in the Postmodern Vision
Autorzy:
Martin Šarkan
Rastislav Nemec
Data publikacji:
2010-01-01
Tematy:
Education
humanistic ideals
conditio postmoderna
deconstruction of educated persons' status
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study portrays the present social trends of the educational system against the background of the transformation of the social institutions that emerge as a result of the general changes to the social paradigm. These transformations have a direct impact on questions over classical humanistic ideals and educational goals relating to the social perceptions of the status of educated people. The aim of this study is to discuss the conditio postmoderna in the education system following the Declaration of Bologna, especially emphasising the thinking of K. Liessmann and G. Lipovetsky. This study also indicates the paradoxical effects of the reform process and compares them with classical ideals of the educated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies