Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aggressive Driving: Associations between Car's Brand and Driver's Gender among Young Drivers in Latvia

Tytuł:
Aggressive Driving: Associations between Car's Brand and Driver's Gender among Young Drivers in Latvia
Autorzy:
Viktorija Perepjolkina
Data publikacji:
2009-09-01
Tematy:
aggressive driving
young drivers
brand of the car
BMW
gender
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Introduction. In Latvian community, there is a strong social belief that BMW owners are more aggressive than the drivers of other car brands.Aim of the Study. To investigate the effects of private car's brand (BMW vs. non-BMW), driver's gender, and their interaction on self-reported aggressive driving behaviour among young Latvian drivers.Materials and Methods. Forty BMW owners and forty other brand owners (20 males and 20 females in each group) aged between 20 and 30 years, filled out the ‘Aggressive Driving Scale’ (ADS, Valtere, Perepjolkina, 2006).Results. It was established that drivers owning a sedan type BMW cars reported more aggressive driving behaviour than the drivers of other sedan type vehicle brands, irrespective of their gender.Conclusions. This implies that the vehicle itself, its image or other drivers' assumptions about it may possibly influence the behaviour of the driver.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies