Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Informing Society About Pre-School Education and Educational Support in the Context of Sustainable Development

Tytuł:
Informing Society About Pre-School Education and Educational Support in the Context of Sustainable Development
Autorzy:
Ausra Kazlauskiene
Ramute Gaucaite
Audrone Juodaityte
Data publikacji:
2011-01-01
Tematy:
sustainable development
informing society
pre-school education
educational support
social welfare
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Society qualitatively participates in the implementation of corresponding tasks only when it is informed. An analysis of the National Strategy for Sustainable Development of Lithuania expresses concern regarding shortage of information: information receivers are scantily informed, whilst information providers themselves are scantily informed about actual information needs. In Lithuania, informing of society is carried out in both centralised and decentralised ways, when the state makes certain commitments regarding informing of residents because this information enhances attention to educational institutions, including pre-school educational institutions (as a link of education, social support, support to the family and the child), and encourages the interest of interested groups in the quality of children's education. Seeking to ensure sustainable development, in the name of possibilities of more extensive participation of society in pre-school education management processes, freedom in decision-making, and in the name of the formation of society consisting of active and responsible citizens, it is necessary to analyse the experiences of informing the society. Therefore, the research is orientated towards generalisation of the experiences of informing the society in the European Union countries in the context of sustainable development.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies