Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perspectives of Education for Sustainable Development - Understanding and Introducing the Notion in Polish Educational Documents

Tytuł:
Perspectives of Education for Sustainable Development - Understanding and Introducing the Notion in Polish Educational Documents
Autorzy:
Małgorzata Czapla
Agnieszka Berlińska
Data publikacji:
2011-01-01
Tematy:
education
sustainable development
teaching programmes
direct and indirect linguistic indicators
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to present an analysis of formal educational documents in the context of the sustainable development notion. This goal was realised by an analysis of the National Curriculum Framework documents from 2002 in comparison with the newest document from 2008. In addition, seven teaching programmes were analysed. On the grounds of the sustainable development definition and in the context of UNECE Strategy of Education for Sustainable Development, a list of direct and indirect linguistic indicators was created. To count the key words, the text editor Adobe Reader 9.0 was used. In the oldest version of the National Curriculum Framework, the key words defining sustainable development or their components occurred 119 times, in the newest - 165 times. The new version covers the scope of sustainable development in a wider range.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies