Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Healthy Lifestyle and Pro-Consumer Orientation among Poles

Tytuł:
Healthy Lifestyle and Pro-Consumer Orientation among Poles
Autorzy:
Agnieszka A. Borowiec
Izabella Lignowska
Data publikacji:
2018-09-26
Tematy:
consumer society
pro-consumer orientation
healthy lifestyle
eating
sports
smoking
sociology of health
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Much like Western societies with developed economies, Polish society has become increasingly consumer-oriented, as is manifested by Poles’ desire for instant pleasure and the search for the meaning and sense of life through the purchase and consumption of goods and services available on the market. Such an approach could be positively or negatively connected with a healthy lifestyle. The aim of our study was to explore the relationship between a healthy lifestyle and the pro-consumer orientation in Poland. The study involved a survey conducted in 2016 on a nationwide sample of 1,000 people. The findings suggest that a pro-consumer orientation is positively correlated with those elements of a healthy lifestyle that are trendy and symbolize membership in certain social groups. On the other hand, this orientation is inversely correlated with behaviors that require constant self-control and do not bring immediate benefits.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies