Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rodzina i szkoła we wspólnej odpowiedzialności za wychowanie do wartości

Tytuł:
Rodzina i szkoła we wspólnej odpowiedzialności za wychowanie do wartości
Family and School in their Shared Responsibility for Values Education
Autorzy:
Iwona Szewczak
Data publikacji:
2020-02-29
Tematy:
środowisko wychowawcze
szkoła
rodzina
wartości
educational environment
school
family
values
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Abstract Values education is understood as shaping an axiological orientation, and it appears to be a particularly difficult task in today's pluralistic society – yet it is not impossible. The task may be facilitated when the family and the school are aware of their share in responsibility for the education, and when this awareness leads to their rational cooperation. Of significance is also that the particular protagonists in the system of shared educational influence carry out their duties responsibly. The family realizes its educational share through educating for religious, philosophical and moral values, while the school educates for basic values. Material and methods Polish and German publications on education to values; hermeneutical-phenomenological and analytical-synthetic method. Results Educational success, can only be ensured by properly understood cooperation between family and school and awareness of shared responsibility for human development and education. Conclusions Without the cooperation of family and school, upbringing of people is extremely difficult.

Streszczenie Sukces wychowawczy, polegający na osiągnięciu przez wychowanka dojrzałości życiowej, będący konsekwencją wychowania do wartości, może zapewnić jedynie właściwie pojęta współpraca rodziny i szkoły oraz świadomość ponoszenia wspólnej odpowiedzialności za rozwój i wychowanie człowieka. Zainteresowanie dobrem dziecka, znajomość niebezpieczeństw, na jakie jest narażone, świadomość współodpowiedzialności za prowadzenie duchowe wychowanka, radość z udanego wychowania, dostrzeganie własnych braków w stosunku do ideału to tylko niektóre wymiary wspólne tym dwóm środowiskom wychowawczym. W ich oddziaływanie na wychowanka powinno być wpisane poczucie wspólnej odpowiedzialności za dzieci. Materiał i metody Polsko- i niemieckojęzyczne publikacje dot. wychowania do wartości realizowanego przez rodzinę i szkołę. Met. hermeneutyczno-fenomenologiczna i analityczno-syntetyczna Wyniki Sukces wychowawczy, będący konsekwencją wychowania do wartości, może zapewnić jedynie właściwie pojęta współpraca rodziny i szkoły oraz świadomość ponoszenia wspólnej odpowiedzialności za rozwój i wychowanie człowieka. Wnioski Bez współpracy rodziny i szkoły wychowanie człowieka jest niezwykle trudne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies