Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Myśl pedagogiczna bł.Edmunda Bojanowskiego (1814-1871) a koncepcja integralnego rozwoju i ochrony dziecka

Tytuł:
Myśl pedagogiczna bł.Edmunda Bojanowskiego (1814-1871) a koncepcja integralnego rozwoju i ochrony dziecka
Blessed Edmund Bojanowskis (1814-1871) pedagogical thought and the concept of integral child development and protection
Autorzy:
Andrzej P. Łuczyński
Data publikacji:
2020-12-10
Tematy:
edukacja
ochrona
dziecko
wychowanie
Bojanowski
education
protection
child
upbringing
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Abstract The article explores Edmund Bojanowski's idea of integral upbringing with its intrinsic idea of child protection. It is based on the analysis of creative thought and explorations of this 19th-century outstanding Polish social activist and thinker. His pedagogical thought keeps its relevance and nowadays remains an important reference point for pedagogical practice. The Author emphasises the originality of Edmund Bojanowski's upbringing system, which in its basic assumptions refers to nature, history and religion and can be successfully used as a valuable tool in the process of shaping strong and harmonious personalities in children. Material and methods Source literature and studies on the concept of education of Edmund Bojanowski were used. Results According to E. Bojanowski, "educational success" can be achieved by caring for the integral development and upbringing of the child. Conclusions Without a well-understood "protection" of the child, the integral development and upbringing of the child is significantly hindered.

Streszczenie Integralne wychowanie dziecka według Edmunda Bojanowskiego wraz z nieodłączną od niego ideą ochrony dziecka jest wyrazem twórczych przemyśleń i poszukiwań tego wybitnego polskiego społecznika i myśliciela XIX wieku. Jego myśl pedagogiczna nie utraciła swej aktualności i również współcześnie stanowi ważny punkt odniesienia dla praktyki pedagogicznej. Tekst wskazuje na oryginalność systemu wychowania Edmunda Bojanowskiego, który w swych podstawowych założeniach odwołuje się do natury, historii i religii i może zostać pomyślnie wykorzystany jako cenne narzędzie w procesie kształtowania u dzieci mocnych i harmonijnych osobowości. Materiał i metody Wykorzystano literaturę źródłową i opracowania dotyczące koncepcji wychowania Edmunda Bojanowskiego. Wyniki W przekonaniu E. Bojanowskiego "sukces wychowawczy" możną osiągnąć troszcząc się o integralny rozwój i wychowanie dziecka. Wnioski Bez dobrze pojęty "ochrony" dziecka integralny rozwój i wychowanie dziecka jest znacznie utrudnione.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies