Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wartość pedagogii Bronisława Markiewicza w kontekście współczesnych wyzwań pedagogicznych

Tytuł:
Wartość pedagogii Bronisława Markiewicza w kontekście współczesnych wyzwań pedagogicznych
The value of Bronisław Markiewicz’s pedagogy in the context of modern pedagogic challenges
Autorzy:
Andrzej P. Łuczyński
Data publikacji:
2021-03-02
Tematy:
młodzież
praca
wychowanie
powściągliwość
ks. Bronisław Markiewicz
education
work
young people
self-restraint
Rev. Bronisław Markiewicz
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Abstract The article presents the basic assumptions of Rev. Bronisław Markiewicz’s pedagogy. Rev. Markiewicz was one of the outstanding Polish educationalists of the turn of the 19th and 20th centuries; his pedagogical thought even today still fascinates many educationalists, making them masters of education. The text points to the unique character of Rev. Markiewicz’s pedagogic assumptions that is expressed in a really inventive way of using the traditional values of self-restraint and work. The author also points to the possibility of using Rev. Markiewicz’s pedagogy in modern pedagogical work, as it is a remarkably valuable “tool” in the process of shaping mature and harmonious personality in young people – a personality of good Christians and honest citizens. Material and methods Analysis of source materials and studies. Results Indication of the value of B. Markiewicz's pedagogy in relation to contemporary educational needs. Conclusions The need to disseminate among educators the thought and educational activity of B. Markiewicz.

Streszczenie Artykuł ukazuje podstawowe założenia pedagogii jednego z wybitnych polskich pedagogów przełomu XIX i XX wieku – ks. Bronisława Markiewicza, którego myśl pedagogiczna również dzisiaj nie przestaje fascynować wielu pedagogów, czyniąc z nich mistrzów w dziedzinie wychowania. Tekst wskazuje na oryginalność założeń wychowawczych ks. Markiewicza, która wyraża się w iście nowatorskim sposobie wykorzystania tradycyjnych wartości jakimi są powściągliwość i praca. Autor zwraca również uwagę na potencjalną możliwość wykorzystania pedagogii ks. Markiewicza we współczesnej pracy pedagogicznej, gdyż stanowi ona niezwykle cenne „narzędzie” w procesie kształtowania u młodzieży osobowości dojrzałych i harmonijnych - dobrych chrześcijan i uczciwych obywateli. Materiał i metody Analiza materiałów źródłowych i opracowań. Wyniki Wskazanie wartości pedagogii B. Markiewicza w odniesieniu do współczesnych potrzeb edukacyjnych. Wnioski Potrzeba upowszechniania wśród pedagogów myśli i działalności wychowawczej B. Markiewicza.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies