Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Teaching of Religion in a Multicultural Society. The Results of Empirical Research in Catholic Middle Schools in Rome

Tytuł:
The Teaching of Religion in a Multicultural Society. The Results of Empirical Research in Catholic Middle Schools in Rome
Autorzy:
Stankowski B.
Tematy:
CATHOLIC RELIGION TEACHING
INTERCULTURAL EDUCATION
MULTICULTURAL EDUCATION
OTHER SOCIAL SCIENCES
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study constitutes a part of the author's Ph.D. dissertation presenting the results of his empirical research into multicultural education in Catholic middle schools in Rome by means of a questionnaire delivered to teachers in 2000. He has investigated the role of the Catholic middle school in a modern multicultural society, especially in the teaching of the Catholic religion in the presence of members of different religions. Teachers were asked to present their attitude to intercultural education, and to make proposals for running Catholic schools attended by pupils from different parts of the world. The study reveals the teachers' positive attitudes toward various aspects of intercultural education. Many teachers, however, find it difficult to change their monocultural mentality, which is typical of a 'singleculture country'.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies