Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PREDICTION OF STUDENTS SHORT-TERM MEMORY IN INTERDEPENDENCE WITH NOISE

Tytuł:
PREDICTION OF STUDENTS SHORT-TERM MEMORY IN INTERDEPENDENCE WITH NOISE
Autorzy:
Fosnaric S.
Planinsec J.
Tematy:
MALE STUDENTS
NOISE
PREDICTION
SHORT-TERM MEMORY
WORK ENVIRONMENT STRESS
PSYCHOLOGY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The goal of the present study was to analyze if in addition to the thermal and light constraints on the work environment, noise also affects the level of children's short-term memory. We carried out the study on a small sample of male students (N = 20) aged between 13 and 14 years in the artificially created work conditions - in a 'climate chamber'. We used the short-term memory tests which students solved in 18 different combinations of work environment stresses, and this led to 360 measurements. The results show that, looking at individual factors, all the factors of the work environment stress under consideration have an important effect on the level of children's short-term memory. When we look at the matter from an interactive point of view, we notice that noise is the factor that stands out most in the stress process. All these findings have helped us to develop the prediction factors from the acquired results. With these prediction factors, we can anticipate the level of short-term memory if we know the physical parameters of the work environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies