Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ON THE ISSUE OF THE METAMORPHOSES OF THE POETICS OF THE SLOVAK THEATRE AT THE TURN OF THE 20TH AND 21ST CENTURIES

Tytuł:
ON THE ISSUE OF THE METAMORPHOSES OF THE POETICS OF THE SLOVAK THEATRE AT THE TURN OF THE 20TH AND 21ST CENTURIES
Autorzy:
Kret A.
Tematy:
CLASSICAL PLAY'S DRAMATISATION
POETICS OF SLOVAK THEATRE
SLOVAK CLASSICAL PLAYS
ARTS & ARCHITECTURE
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author makes a statement that metamorphoses per se are a component part of evolution, which also holds for the evolution of the arts. He quotes the examples of the productions of Slovak classical plays, their dramatisation (from the 1970s onwards, such as the production of 'Zensky zakon' - The Woman's Law - by Tajovsky and 'Dom v strani' - A House on the Hillside - by Kukucin) and claims that these productions were not about the producers changing their fundamental perception of the life and society and the social background of protagonists. These productions were largely about the pursuit of external means of expressing the 'old facts' in a different way, so as to win the audiences over, to appeal to them. He refers to a spiritual scraping along of the modern theatre, to its attempts to piggyback on the show business wave, to bad taste and marginal themes, which, however, do not suggest any changes in the 'philosophy' of production devisers or changes in drama poetics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies