Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

FROM THE VIEWPOINT OF A GHANEAN PHOTOGRAPHER (Z punktu widzenia ghanijskiego fotografa)

Tytuł:
FROM THE VIEWPOINT OF A GHANEAN PHOTOGRAPHER (Z punktu widzenia ghanijskiego fotografa)
Autorzy:
Sikora Slawomir
Tematy:
ETHNOGRAPHIC PHOTOGRAPHY
ANTHROPOLOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The film 'Future Remembrance. Photography and Image Arts in Ghana' by Tobias Wendl and Nancy du Plessis (1998) proposes an interesting examination of the significance and condition of photography in Ghana at the turn of the 1980s. Its authors considered such issues as the comprehension of realism and truth in photographs as well as the rank of the photographer. Although the statements made by assorted photographers make it possible to include the understanding of the photographic image into such concepts as indistinguishability (H-G. Gadamer), in the author's opinion they may be just as well treated as a special game played with realism, photography and reality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies