Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DILEMMAS OF ADULTS TEACHERS PROFESSIONAL IDENTITY

Tytuł:
DILEMMAS OF ADULTS TEACHERS PROFESSIONAL IDENTITY
Dylematy tożsamości profesjonalnej andragoga
Autorzy:
Nizińska Adrianna
Tematy:
ADULT TEACHER'S PROFESSIONAL IDENTITY
GIDDENS ANTHONY
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of this paper concerns constructing and renegotiating adult teacher professional identity with taking into account all the tensions, making the whole process an open, dynamic and discursive activity. Its theoretical framework is Anthony Giddens' concept of identity's dilemma such as: unification versus fragmentation, helplessness versus control, authority versus uncertainty, personal experience versus market experience. The authoress refers to Giddens' dilemmas to show both adequateness and consequences for identity creation in relation to adult teachers in contemporary world. Her paper is also an invitation to a wider discussion about the condition and rethinking the concept of adults' education in a world of plural notions of knowledge, the world which is strongly influenced by market and creates risks as well as opportunities for individuals.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies