Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CONTROVERSIES AROUND CONCEPT OF CREATIVITY IN EDUCATION (Spory wokól pojecia kreatywnosci w pedagogice twórczosci)

Tytuł:
CONTROVERSIES AROUND CONCEPT OF CREATIVITY IN EDUCATION (Spory wokól pojecia kreatywnosci w pedagogice twórczosci)
Autorzy:
Karwowski Maciej
Tematy:
'BIG C' AND 'SMALL C CREATIVITY
EDUCATION FOR CREATIVITY
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The principal aim of presented study was to describe similarities and differences in defining 'Big C creativity' and 'small c creativity' (in Polish - 'twórczosc' and 'kreatywnosc, respectively). Research conducted on representative sample of adult Poles show some similarities and differences in understanding and defining those two concepts. Both, 'small and Big c' creativity were connected mainly with intelligence, activity, thinking, hard work and energy. Main differences were recorded as well: 'Big C' creativity was more closely connected with intellectual sphere - especially highly developed talents and capacities, whereas 'small c' creativity was defined rather in terms of dynamic and activity. Creative people ('Big C' creativity) are seen as more emotionally aroused than the 'small c' ones, however, the 'small c' people were more conscientious. The differences observed in sub-groups and their consequences for education for creativity are also presented

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies