Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Monopolisation of Triopoly

The article dwells on the possibility of monopolising an industry through acquisitions and takeovers of rival firms under conditions when authorities regulating the market are inactive. Extending the approaches that are present in the literature on the subject the authors attempt to analyse the existing triopoly under which one of the firms takes over another rival and thus could become a market leader in the sense of Stackelberg. The authors provide a proof that under such conditions it is possible that a single company is in position to acquire competing firms. This analysis also shows that the market forces can not, on their own, prevent takeovers to happen, which in turn lead to the monopolisation of an industry. The conclusion therefore is that antimonopoly authorities should use their force to prevent acquisitions and takeovers in industries with triopolistic structures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies