Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

HERMENEUTIC PEDAGOGY: GENESIS OF A NEW PEDAGOGICAL DIRECTION IN GERMAN TRADITION (Pedagogika hermeneutyczna. Geneza kierunku w tradycji niemieckiej)

Tytuł:
HERMENEUTIC PEDAGOGY: GENESIS OF A NEW PEDAGOGICAL DIRECTION IN GERMAN TRADITION (Pedagogika hermeneutyczna. Geneza kierunku w tradycji niemieckiej)
Autorzy:
Milerski Boguslaw
Tematy:
GERMAN PHILOSOPHY
HERMENEUTIC PEDAGOGY
PEDAGOGY OF RELIGION
PEDAGOGY
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents the genesis of hermeneutic pedagogy in German tradition. It was connected with the development of hermeneutics-oriented pedagogy in the form of German humanist pedagogy. This pedagogy already gained hermeneutic disposition in the first half of the 20th century. This gave rise to the emergence of hermeneutic pedagogy (hermeneutische Pädagogik) in the 50ties of the 20th century (W. Flitner, E. Weniger, O.F. Bollnow), and after another two decades – of pedagogic hermeneutics (pädagogische Hermeneutik). Hermeneutic pedagogy can be perceived as a methodological orientation the object of which is to determine the method, specific character and conditions of investigating the educational reality and as a theory of hermeneutical foundations of education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies