Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Importance of neuropsychological assessment in diagnostics of learning disabilities and behavioral disorders

Tytuł:
Importance of neuropsychological assessment in diagnostics of learning disabilities and behavioral disorders
Autorzy:
F-Foldi R.
Tematy:
ADHD
NEUROPSYCHOLOGICAL INVESTIGATION
VISUO-SPATIAL INFORMATION PROCESSING
PSYCHOLOGY
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In addition to measurement of intelligence, precise determination of the nature of deficits in information processing is of crucial importance in diagnostics of learning disabilities and behavioral disorders at school age. For this purpose, neuropsychological measures can be efficiently used. By the results of our research related to ADHD, we demonstrate that deficits in visuo-spatial information processing may be one of the causes of problem behavior in schoolchildren. Unlike disrupted verbal processing, disrupted visuo-spatial processing frequently stays hidden from the environment, thus present methods of fostering intellectual development are less likely to be helpful to these children.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies