Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dojrzewanie partnerstwa – niedoceniana zmiana w zachowaniach organizacyjnych

Tytuł:
Dojrzewanie partnerstwa – niedoceniana zmiana w zachowaniach organizacyjnych
Partnering Maturing - Underetimated Change in Organizational Behavior
Autorzy:
Adamik, Anna
Współwytwórcy:
Politechnika Łódzka, Katedra Zarządzania
Data publikacji:
2015-06-25T06:56:51Z
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The basis for competitive advantage based on partnering is conscious management of organizational partner relationship. These relationship must intensify its development and effectiveness. These activities are compiled in a coherent system of "Modular partnership maturity ladder" which is proposed in the paper. Identification of partnering maturity degree can serve as a base for the planning, organization, motivation and control on the way to the competitive advantage. Theoretical analysis are illustrated by the results of empirical studies 251 Polish SMEs. Their comparison in accordance with the model revealed stage of competitive advantage based on partnering for examined SMEs and the degree of their partnering maturity. It was base for the conclusions and recommendations for development of the surveyed SMEs.

Podstawą przewagi konkurencyjnej opartej na partnerstwie jest świadome zarządzanie relacjami partnerskimi danej organizacji, czyli organizowanie ich w taki sposób by coraz bardziej intensyfikowały one jej rozwój i efektywność. Działania te zestawia w spójny system zaproponowana w opracowaniu „modułowa drabina dojrzałości partnerstwa”. Zidentyfikowany na jej bazie stopień dojrzałości partnerstwa danej organizacji może służyć jako podstawa działań planistycznych, organizacyjnych, motywacyjnych i kontrolnych w drodze do wspomnianej na wstępie przewagi. Analizy teoretyczne zobrazowano wynikami badań empirycznych 251 polskich MSP. Ich zestawienie zgodnie z proponowanym ujęciem modelowym pozwoliło ustalić etap procesu tworzenia przewagi konkurencyjnej w oparciu o partnerstwo na jakim znajdują się badane MSP, a więc stopień dojrzałości realizowanego przez nie partnerstwa i wynikające z tego wnioski i rekomendacje co do kierunków ich dalszego rozwoju.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies