Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kultura zaufania w relacji firma – pracownik

Tytuł:
Kultura zaufania w relacji firma – pracownik
The Culture of Trust in the Company-Employee Relationship
Autorzy:
Młokosiewicz, Marta
Współwytwórcy:
University of Szczecin
Data publikacji:
2015-10-19T08:10:25Z
Wydawca:
Lodz University Press
Tematy:
trust
social capital
business ethics
working conditions
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A culture of trust leads to better use of knowledge and human skills, so important in an economy based on knowledge, innovation and change. Polish society is characterized by a culture of distrust, and this atmosphere translates into interpersonal relationships in companies. The challenge is therefore to recognize the conditions for building and strengthening organizational trust. Trust is related to personal reliability, which means respecting moral norms and the rights of others. Focusing on the company-employee relationship, in this paper the author has set herself the goal of recognising how – in the context of ethical standards – the culture of trust is shaped in companies in Poland. The introductory – theoretical – part of the study looks at the role of trust in the functioning of an organization. The empirical part includes the available research on moral standards and trust in Polish enterprises. The summary points to the conclusions of the analysis undertaken.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies