Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Retoryka tekstów popularnonaukowych na przykładzie pisma „Scientific American”

Tytuł:
Retoryka tekstów popularnonaukowych na przykładzie pisma „Scientific American”
The Rhetoric of Popular Science Texts. "Scientific American" Magazine as Typical Example
Autorzy:
Lichański, Jakub Z
Współwytwórcy:
Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, Instytut Polonistyki Stosowanej, Zakład Retoryki i Mediów; 00-927 Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
Jakub Z. Lichański – specjalista w zakresie retoryki, historii kultury i literatury do końca XVIII w., także literatury powszechnej i popularnej. Należy do grona autorów haseł w „Historisches Wörterbuch der Rhetorik” (1992–2015). Autor opracowań: „Retoryka od średniowiecza do baroku” (1992); „Retoryka od renesansu do współczesności” (2000); „Retoryka w Polsce (2003)”; „Retoryka. Historia – Teoria – Praktyka” (2007), a także monografii Łukasza Górnickiego, Jana Parandowskiego, Hermanna Brocha, Johna Ronalda Reuela Tolkiena. Wydał m.in. antologię staropolskich traktatów na temat wojny morskiej „Ramię króla na morzu” (1984), jako współautor przygotował polskie wydanie R.E. Volkmanna „Retoryka Greków i Rzymian” (1993, 1995). Redaktor polskiego wydania książki W. Josta i W. Olmsted „Retoryka i krytyka retoryczna. Kompendium retoryczne” (2012). Autor artykułów poświęconych retoryce i krytyce retorycznej, literaturze staropolskiej i popularnej, kancjonałów, opracowań twórczości H. Brocha, J.R.R. Tolkiena, R.E. Volkmanna. Jest członkiem m.in. The International Society for the History of Rhetoric, Polskiego Towarzystwa Filologicznego, Towarzystwa Przyjaciół Historii. Redaktor naczelny kwartalnika „Forum Artis Rhetoricae”
postmaster@lichanscy.atomnet.pl
Data publikacji:
2016-03-31T15:01:06Z
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
popular science texts
rhetoric
rhetorical criticism
visual rhetoric
"Scientific American"
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study is to describe the relationship between rhetoric and popular science texts. Scientific American magazine is taken as an example. In conclusion, the author suggests that the rhetoric of popular science texts rests on the presentation of the problem, avoiding controversy in the presentation of research issues, avoiding modal forms, the use of multiple elements of visual rhetoric. This article contains brief historical information about the development of the magazine "Scientific American".

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies