Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Język nienawiści w dyskursie medialnym

Tytuł:
Język nienawiści w dyskursie medialnym
The Hate Speech in Media Discourse
Autorzy:
Drożdż, Michał
Współwytwórcy:
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; 31-004 Kraków, ul. Grodzka 40
Michał Drożdż – ksiądz, profesor teorii mediów i komunikacji społecznej oraz filozofii i aksjologii mediów, redaktor. Studiował w Krakowie, Innsbrucku i Zürichu (teologia, filozofia, nauki o mediach i komunikacji społecznej). Jest dyrektorem Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie i kierownikiem Katedry Mediów i Komunikacji Społecznej Wydziału Nauk Społecznych UPJPII w Krakowie. Autor kilkudziesięciu artykułów oraz książek z obszaru filozofii mediów, teorii mediów, etyki mediów, filozofii nauki, m.in. „Faktizität und Möglichkeit” (2001); „Osoba i media. Personalistyczny paradygmat etyki mediów” (2004); „Logos i ethos mediów. Dyskurs paradygmatyczny filozofii mediów” (2005); „Media. Teorie i fikcje” (2006); „Etyczne orientacje w mediosferze” (2006); „Radio plus Dobra Nowina” (2007); „Nie lękajcie się. Jan Paweł II i media” (2011); „Człowiek w świecie mediów” (2013). Członek Zarządu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej i przewodniczący sekcji „Aksjologia komunikowania” PTKS, zastępca przewodniczącego Polskiego Stowarzyszenia Edukacji Medialnej i Dziennikarskiej, członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy, członek zwyczajny towarzystw naukowych polskich i zagranicznych
michal.drozdz@upjp2.edu.pl
Data publikacji:
2016-03-31T15:26:14Z
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
hate speech
media
media ethics
hate
speech
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is an attempt to seek answers to the question of whether so-called hate speech in the media constitutes a reporting of facts and reflects real social and cultural life or pursues other aims, for example: the persuasive and manipulative creation of a desired reality innate in the functioning of a commercial and persuasive media. The author attempts from the axiological perspective of the media, as well as from the semiological and linguistic perspectives, to answer the question of what the role of media language is in shaping and promoting real attitudes of hostility and hatred, and conversely, how cultural and media tendencies shape hate speech in the media. The author does not analyse the material aspect of language, but rather tries to look critically at certain trends shaping new forms of media language that bear negative values.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies