Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teorie zachowań firm: część 3: teorie W. S. Jevonsa, L. Walrasa, A. Marshalla i C. Mengera

Tytuł:
Teorie zachowań firm: część 3: teorie W. S. Jevonsa, L. Walrasa, A. Marshalla i C. Mengera
Theories of Firms’ Behavior - Part 3: Theories of W. Jevons, L. Walras, A. Marshall and C. Menger
Autorzy:
Milo, Władysław
Współwytwórcy:
Uniwersytet Łódzki, Katedra Ekonometrii
Data publikacji:
2016-04-27T12:43:48Z
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
zachowanie firm
neoklasyczne teorie zachowań firm
modele firm
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper contains a brief presentation of neoclassic theories of firm’s behavior. We present theories of W. S. Jevons, L. Walras, A. Marshall and C. Menger. The discussion is given from the perspective of forecasting calculus and mathematical economy. We show barriers of a modeling process and possibility of theories falsification.

Celem artykułu jest zwięzłe omówienie neoklasyczych teorii zachowań firm, według W. S. Jevonsa, L. Walrasa, A. Marshalla i C. Mengera, z perspektywy rachunku prognoz i ekonomii matematycznej. W prezentowanym tekście wskazujemy na bariery procesu modelowania zachowań firm oraz możliwości falsyfikacji omawianych teorii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies