Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przegląd teorii aprobaty społecznej

Tytuł:
Przegląd teorii aprobaty społecznej
Review of the theories of social approval
Autorzy:
Izdebski, Paweł
Żbikowska, Karolina
Kotyśko, Martyna
Współwytwórcy:
Instytut Psychologii, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Data publikacji:
2014-05-14T07:40:02Z
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
social approval
social desirability
need of social approval
theories of social approval
questionnaires to measure social approval
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this review is to present the most important theories of social approval. There are one-factor and two-factor theories of social approval distinguished. The most important among one-factor theories are: Edwards and Crowne–Marlowe models of social approval, and among two-factor theories are: Wiggins, Damarin and Messick, Sackeim and Gur, and Paulhus. There are also presented questionnaires based on theories mentioned above, which are used to measure the need of social approval: the Edwards Social Desirability Scale, the Marlowe–Crowne Social Desirability Scale, the Self-Deception Questionnaire and the Other-Deception Questionnaire created by Sackeim and Gur, and the Balanced Inventory of Desirable Responding (BIDR) designed by Paulhus, which consists of two subscales: Self-Deceptive Enhancement and Impression Management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies