Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Vertical Marketing Management in Marketing Channels (Conflict and Power Problems)

Tytuł:
Vertical Marketing Management in Marketing Channels (Conflict and Power Problems)
Pionowe zarządzanie marketingowe w kanałach rynkowych (problem konfliktu i siły przetargowej)
Autorzy:
Müller, Hubertus
Współwytwórcy:
Justus Liebig University in Giessen
Data publikacji:
2015-02-07T07:07:19Z
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pionowe zarządzanie marketingowe jest rozumiane jako systematyczne i zorientowane na cel przedsiębiorstwa koordynowanie działalności marketingowej podmiotów, znajdujących się na rożnych poziomach rynku. Siła przetargowa tych podmiotów, a także relacje zachodzące między nimi istotnie się zmieniły. Handel staje się wiodącym uczestnikiem kanału rynkowego i zaczyna odgrywać dominującą rolę w procesie integracji wertykalnej. Równocześnie konflikty między uczestnikami kanału rynkowego, wywołujące skłonność do sprzecznych ich zachowań, ulegają nasileniu. Wynika to w części z wzrastającego znaczenia handlu i zmian relacji między siłą przetargową poszczególnych uczestników kanału rynkowego. Przedstawiono dziedziny i przyczyny występowania najczęstszych konfliktów, podając ich typologię z uwzględnieniem przeciwstawnych dążeń producentów i handlu. Na tym tle, przyjmując rożne kryteria klasyfikacyjne, wyróżniono 5 podstawowych typów zarządzania marketingowego. Wykorzystano materiał empiryczny odnoszący się do rożnych form integracji wertykalnej między handlem a przemysłem w RFN.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies