Tytuł pozycji:
Development of Retailing Institutions in the Federal Republ ic of Germany
Handel detaliczny w RFN charakteryzuje znaczne zróżnicowanie. Przeprowadzono typologię tych instytucji, uwzględniając kilka jej kryteriów m.in.: świadczone usługi, organizację, strukturę nakładów i zatrudnionych czynników produkcji oraz powiązania z otoczeniem. Omówiono rozwój i strategię handlu indywidualnego za równo, sklepów branżowych, jak i specjalistycznych, różne rodzaje sklepów samoobsługowych, domy towarowe i handlowe, domy wysyłkowe, handel dyskontowy, łańcuchowy i spółdzielczość. Następnie przedstawiono różne formy integracji znajdujące wyraz w rozwiązaniach przestrzennych. Wskazano na kierunki rozwoju różnych form instytucjonalnych, a także ich znaczenie w ogólnej sprzedaży. Wreszcie przedstawiono wskaźniki charakteryzujące porównawczo efektywność czynników produkcji zatrudnionych w różnych typach handlu detalicznego w latach 1980-1983.