Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CYWILIZACYJNE UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO KONSUMPCJONIZMU. CZY POSTMODERNIMZ SPRZYJA EKSPANSJI RYNKU I KONSUMPCJONIMZU?

Tytuł:
CYWILIZACYJNE UWARUNKOWANIA WSPÓŁCZESNEGO KONSUMPCJONIZMU. CZY POSTMODERNIMZ SPRZYJA EKSPANSJI RYNKU I KONSUMPCJONIMZU?
Autorzy:
Iwasiński, Łukasz
Współwytwórcy:
Uniwersytet Łódzki
Data publikacji:
2012-07-09T07:52:31Z
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
komercjalizacja
konsumpcja
rynek
postmodernizm
racjonalność
cyberprzestrzeń
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie czy zachodzące w współczesnej kulturze procesy, mieszczące się w ramach pojęcia postmodernizmu, sprzyjają rozwojowi rynku i prowadzą do coraz większego zniewolenia konsumenta przez jego mechanizmy czy też pozwalają mu się z nich – w pewnych wymiarach – oswobodzić. W pierwszej części tekst omawia cywilizacyjne przemiany, które doprowadziły do przewartościowania projektu nowoczesności. Kładzie nacisk szczególnie na te zjawiska, które mają znaczenie dla kształtowania się rynku i modeli konsumpcji. W drugiej części wyjaśnia w jaki sposób owe przemiany wpływają na konkretne mechanizmy i zjawiska w sferze konsumpcji. Wskazuje jak postęp cywilizacyjny i jego produkty wykorzystane są do efektywniejszej kontroli nad konsumentem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies