Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Propozycje projektowania zmian w stereotypowym postrzeganiu Romów w Polsce XXI wieku na przykładzie działalności Fundacji Integracji Społecznej PROM

Tytuł:
Propozycje projektowania zmian w stereotypowym postrzeganiu Romów w Polsce XXI wieku na przykładzie działalności Fundacji Integracji Społecznej PROM
Suggestions for designing changes in stereotypical perception of Romain the 21st century Poland – exemplified by the activity of the Foundation for Social Integration PROM
Autorzy:
Kwadrans, Łukasz
Data publikacji:
2016-01-27T11:38:32Z
Wydawca:
Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
Tematy:
Romowie
stereotypy
nietolerancja
nierówność
kampania społeczna
edukacja międzykulturowa
Roma
stereotypes
intolerance
inequality
social campaign
intercultural education
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W tekście autor wskazuje na przyczyny stereotypowego postrzegania Romów, konsekwencje takich postaw, a także proponuje możliwości aktywnego przeciwdziałania i zmiany obecnej sytuacji. Dokonuje analizy wybranych pojęć związanych z odmiennością kulturową. Prezentuje przykłady stereotypów, przyczyny braku akceptacji, społeczną sytuację Romów. Jako propozycję zmian w stereotypowym postrzeganiu Romów w Polsce wskazuje na działania Fundacji Integracji Społecznej PROM. Opisuje projekt kampanii społecznej realizowany przez tę organizację, a także wyniki badań ewaluacyjnych po zakończeniu jego części.

The author of this text presents the causes of stereotyping the Roma, the consequences of such attitudes, and suggests possibilities for active counteraction and changing the current situation. He analyzes the chosen concepts of cultural difference. He presents examples of stereotypes, the reasons for non-acceptance, the social situation of the Roma. He indicates the activities of the Foundation for Social Integration PROM as the proposal for change. He describes the project of social campaign carried out by this organization and the results of the evaluation at the end of its part.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies