Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Argumentacja w edukacji szkolnej: przykład języka polskiego i matematyki. Wyniki badań i wnioski z warsztatów

Tytuł:
Argumentacja w edukacji szkolnej: przykład języka polskiego i matematyki. Wyniki badań i wnioski z warsztatów
Argumentation in School Education: the Case of Mother Tongue and Mathematics Classes. Results of an Empirical Exercise
Autorzy:
Federowicz Michał
Białek Kinga
Biedrzycki Krzysztof
Karpiński Marcin
Zambrowska Małgorzata
Hącia Agata
Swat Magdalena
Tematy:
argumentation
interpretation
proving
critical thinking
school education
didactic in mother tongue teaching
didactic in mathematics
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the importance of discursive argumentation in school education. Based on theoretical assumptions and previous extensive empirical studies the authors propose the case of a joint class of mathematics and the mother tongue, and discuss the results of a workshop with a group of 10–14 y-o students. The findings show that: 1) it is possible to develop young students’ autonomous argumentation and at the same time follow a formal school programme; 2) this requires students’ engagement in intensive class discussions in pairs, in small groups, and in the class as a whole; 3) discursive rather than formal argumentation allows children to develop mathematical reasoning, as well as broadening their understanding and interpretation of a poem. A key factor in students’ engagement is the teachers’ subtle support of the students’ independent discussion. We call this the student-teacher micro-relation to distinguish it from a broader classical term of relations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies