Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinants of Chinese demand for tourism in Malaysia

Tytuł:
Determinants of Chinese demand for tourism in Malaysia
Autorzy:
Puah Chin-Hong
Huan Suk-Hie
Thien Fung-Thai
Data publikacji:
2018-06-14
Tematy:
International tourism
Malaysia
ARDL
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tourism sector in Malaysia has always been one of its focal service industries not only in the past, but in the future as well in which Malaysian government has been focusing on diverting its economic activities from a resource-based to a service-based economy in its new economic model. China, a strongly emerging economy has been ranked as the third main tourist generating country for Malaysia since 2012. Hence, this study empirically identifies the macroeconomic determinants affecting the tourism demand from China to Malaysia. These determinants include real income, travel cost, exchange rate and trade openness. Particularly, real income and trade openness are evident to positively affect Chinese tourism demand while travel cost and exchange rate are found to adversely influence Chinese tourists’ decision to travel to Malaysia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies