Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Historical, Pedagogical, and Philosophical Background of Kazimierz Twardowski’s Project of Teaching Philosophical Propaedeutics

Tytuł:
The Historical, Pedagogical, and Philosophical Background of Kazimierz Twardowski’s Project of Teaching Philosophical Propaedeutics
Autorzy:
Grądzka Ewelina
Polak Paweł
Tematy:
Kazimierz Twardowski
critical thinking
propaedeutics of philosophy Psychologie und Philosophie
philosophy in school
education for democracy
informal logic
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aims to present the context and background of Kazimierz Twardowski’s programmes of teaching the school subject of philosophical propaedeutics, which has not been done extensively before. We propose to categorize the programmes as follows: “minimalistic” (1921/1922), “maximalist” (1935) and “pragmatic” (1937). The article accompanies the first English edition of Twardowski’s 1935 programme, as it is impossible to understand the meaning of this document without a broader context. We conclude that through the whole interwar period Twardowski influenced the programme that was officially in use, and in this way he shaped Polish intellectual culture. Twardowski and his philosophical school (the Lvov milieu) were the main actors in the development of philosophical propaedeutics in interwar Poland. Unfortunately, after World War II the communist regime eventually eliminated propaedeutics of philosophy as a fully-fledged school subject.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies