Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola systemu edukacji w procesach adaptacji migrantów do struktury społecznej. Rozważania na bazie założeń dotyczących alokacyjnej funkcji systemu szkolnego

Tytuł:
Rola systemu edukacji w procesach adaptacji migrantów do struktury społecznej. Rozważania na bazie założeń dotyczących alokacyjnej funkcji systemu szkolnego
The role of the education system in the processes of migrants’ adaptation to the social structure. Considerations based on the assumptions about the allocation function of the school system
Autorzy:
Mikiewicz Piotr
Sadownik Alicja
Jurczak-Morris Marta
Tematy:
edukacja
migracje
dzieci migrantów
edukacyjne nierówności
education
migrations
migrants’ children
inequalities in education
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses education mechanisms as a tool of individuals’ social allocation in the social structure. It presents sociological theories of inequality in education, ascertaining on their basis that the institution of school does not provide equal opportunities to its participants. In particular, migrants’ children, on whom the study focuses, are disadvantaged in this matter. Further, the text discusses possible ways of reducing these educational inequalities; three main directions of the integration policy, which should be followed both on the system and the school level, are distinguished and presented.

Artykuł ukazuje mechanizmy edukacji, stanowiące narzędzie społecznego ulokowania jednostek w strukturze społecznej. Tekst prezentuje rożnorodne teorie socjologiczne na temat nierowności w polu edukacji, konstatując na ich podstawie, iż instytucja szkoły nie zapewnia jednakowych szans jej uczestnikom, w szczegolności zaś dzieciom migrantow, ktore stanowią głowny przedmiot powziętych badań. Ponadto, w tekście odnaleźć można rownież sposoby redukcji tychże edukacyjnych nierowności; wyodrębnione i opisane zostały trzy głowne kierunki, w ktorych powinna dążyć polityka integracyjna, zarowno na poziomie systemowym, jak i szkolnym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies