Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Religion as a subject of cognitive interest to tourists. Analysis of the phenomenon and products on offer for cultural-religious tourism

Tytuł:
Religion as a subject of cognitive interest to tourists. Analysis of the phenomenon and products on offer for cultural-religious tourism
Autorzy:
Armin Mikos von Rohrscheidt
Data publikacji:
2013_05_01
Tematy:
religious tourism,
cultural tourism,
pilgrimage,
educational tourism
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the context of the current state of the discussion on religious tourism in Poland, the author justifies the need for separate research focusing on tourism related activities oriented towards cognitive experiences and connected with places and events linked with beliefs, yet unrelated to one’s religious attitudes and not being part of one’s practice of faith. Numerous examples of tourist activities and available travelling options provide material for an analysis of typical destinations and for characteristics of products on offer for this kind of cultural tourism. Finally, the article points to the potential areas for research and problems requiring complex solutions for this segment of cultural tourism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies