Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Infant multinationals venturing into distant markets: How do Polish firms enact opportunities in Sub-Saharan Africa?

Tytuł:
Infant multinationals venturing into distant markets: How do Polish firms enact opportunities in Sub-Saharan Africa?
Autorzy:
Aleksandra Wąsowska
Krzysztof Obłój
Data publikacji:
2024-09-15
Tematy:
Multinational
Poland
Sub-Saharan Africa
International opportunity
Effectuation
Decision-making logic
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose – We wanted to find out how infant multinationals originating from Poland enact opportunities in Sub-Saharan African (SSA) countries. Design/methodology/approach – We conducted a comparative case study of four Polish firms operating in SSA. Findings – We found that when entering SSA, studied firms employed effectual decision-making logic. Thus, their internationalization was means-driven, serendipitous, partnership-oriented, based on the “affordable loss” principle and focused on shaping opportunities in SSA, rather than predicting, analyzing and planning any firm-specific assets or capabilities. Originality/value – We illuminated the nature of the means employed in effectual internationalization and the role of partners (“effectual stakeholders”) in this process. Thus, we contribute to a deeper understanding of how infant multinationals navigate extreme uncertainty in the emerging SSA markets.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies