Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Personal Watches in Warsaw, 1890–1914: Social Meanings

Tytuł:
Personal Watches in Warsaw, 1890–1914: Social Meanings
Autorzy:
Błażej Brzostek
Data publikacji:
2024
Tematy:
personal watches
watch production
social time
everyday life
social prestige
Kingdom of Poland
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses the phenomenon of personal watches in the Kingdom of Poland at the turn of the twentieth century. These lands can be considered doubly peripheral: both in terms of power over official time, which was exercised by the administration of the Russian partition (controlled from a centre in the East), and in terms of production of timepieces, which were imported from abroad (produced in the West). The importation of watches, mainly Swiss, was associated with various local practices (advertising campaigns, fabrication of dials with the names of local watchmakers, etc.), and above all, it created a spectrum of attitudes and symbols in the “theatre of everyday life”. The watch was a marker of gender, a symbol of social and professional status, power, and political attitudes; it signified historical memory and loyalty to superiors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies