Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rational And Methods Of Research Into Consumer Market Behaviour

Tytuł:
Rational And Methods Of Research Into Consumer Market Behaviour
Autorzy:
Tomasz Zalega
Data publikacji:
2012-06-15
Tematy:
constructivist and ecological rationality
formal rationality principle
maximizing family concept
perspective theory
cognitive model
imperfect knowledge model
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The issue of rationality of consumption and consumer behavior becomes more and more relevant in today’s economy. The objective of this article is to analyze the rationality of consumer behaviors in the market from the point of view of various economic schools, using classical methods as well as the concept of ecological rationality which is more akin to an institutional approach. The article also addresses important, selected aspects concerning certain approaches and methods used in research on rationality of consumer behaviors in the market. Particular attention is paid to the problem of rationality in methodology of empirical studies. The analysis of selected research approaches (i.e. predictive and postdictive approach) to the problem of rational choice and consumer behavior, considered from the point of view of both those approaches, makes for a summing-up of the article.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies