Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Samokształcenie jako podstawa edukacji ustawicznej nauczycieli w pracach Józefa Półturzyckiego i w praktyce

Tytuł:
Samokształcenie jako podstawa edukacji ustawicznej nauczycieli w pracach Józefa Półturzyckiego i w praktyce
Self-education as the basis of continuing education of teachers in the works of Józef Półturzycki
Autorzy:
Krzysztof Wereszczyński
Data publikacji:
2022
Tematy:
samokształcenie
edukacja ustawiczna
nauczyciel
zmienność
self-education
continuing education
teacher
variability
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Self-education and lifelong education are important and repeatedly discussed topics in Professor Józef Półturzycki’s rich literary output. In this text, the author briefly reviews the items describing the above-mentioned issues. Based on the method of interpreting the terms and understanding the self-education process presented in them, the author presents his own conclusions from the surveys carried out among teachers and school principals. They make it possible for us to identify (1) the lack of knowledge about the theory of self-education, (2) confusing it with unintentional learning or self-learning, (3) the conviction that the term can be used freely, and (4) the absence of self-education process. The collected material confirms the topicality of the thoughts and postulates formulated by Professor Józef Półturzycki.

Samokształcenie i edukacja ustawiczna były ważnymi i wielokrotnie poruszanymi wątkami w bogatym dorobku literackim Profesora Józefa Półturzyckiego. W niniejszym tekście autor dokonuje krótkiego przeglądu publikacji opisujących wyżej wymienione zagadnienia. Opierając się na prezentowanym w nich sposobie interpretacji terminu i rozumienia procesu samokształcenia, przedstawia własne wnioski z badań przeprowadzonych w środowisku nauczycieli i dyrektorów szkół, mianowicie: brak wiedzy na temat teorii samokształcenia, mylenie go z uczeniem się niezamierzonym czy samouctwem, przekonanie o możliwości swobodnego posługiwania się terminem, brak procesu samokształcenia. Zebrany materiał potwierdza aktualność myśli i postulatów formułowanych przez Profesora Józefa Półturzyckiego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies