Tytuł pozycji:
Gamifikacja* kursu na uczelni wyższej – studium przypadku
The article describes a case study of gamification of a course at the University of Wroclaw. The results of two questionnaires are also presented – one concerned the students’ approach to the course and their previous experience with gamification of education, while the other concerned the evaluation of the gamification mechanisms used. The article presents an analysis of the students’ behaviour and conclusions about the introduction of elements known from games in classes – the advantages of such activities, as well as pointing out the potential risks and problems that appeared – both on the part of the student and on my part as a teacher.
W artykule zostało opisane studium przypadku gamifikacji kursu na Uniwersytecie Wrocławskim. Przedstawiono także wyniki dwóch ankiet – jedna dotyczyła podejścia studentów do przedmiotu i ich doświadczenia z gamifikacją edukacji, druga natomiast odnosiła się do oceny mechanizmów gamifikacji. Artykuł prezentuje analizę zachowań studentów oraz wnioski na temat wprowadzenia elementów znanych, z gier na zajęciach zalety takich działań, jak również potencjalne zagrożenia oraz problemy, które się pojawiły, zarówno po stronie studenta, jak i po stronie prowadzącej zajęcia.