Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktywizująca rola gry The Inquisitor na zajęciach łaciny prowadzonych w grupach o specjalności „Projektowanie rozrywki interaktywnej oraz lokalizacja gier i oprogramowania spring-write”

Tytuł:
Aktywizująca rola gry The Inquisitor na zajęciach łaciny prowadzonych w grupach o specjalności „Projektowanie rozrywki interaktywnej oraz lokalizacja gier i oprogramowania spring-write”
The activating role of the game Inquisitor in Latin classes in groups with a profile Design of Interactive entertainment and localization of games and software spring-write
Autorzy:
Aleksandra Golik-Prus
Data publikacji:
2023
Tematy:
modern Latin teaching methods
educational values of computer games
ancient culture in computer games
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In today’s glottodidactics in all its aspects the importance of the application of the teaching methods enabling activization of the learner seems to be the priority. During one of the UŚ courses specializing in designing interactive entertainment and localizations of games and software, The Inquisitor was used in its Latin language version to engage students in the learning process and activate their language potential while studying the scripts written both in Latin and English. The results of applying this innovative method in teaching Latin through the game with its intriguing plot and dialogues resulted not only in a deeper involvement in the learning process, a better understanding of Latin vocabulary and its connection with different modern languages, higher test results but it also showed an urgent need for rethinking/updating contemporary Latin syllabuses to adapt them to expectations of contemporary students while enriching the methods used for teaching Latin in ancient languages acquisition.

We współczesnej glottodydaktyce na wszystkich jej poziomach kładzie się nacisk na takie metody nauczania, które w różny sposób aktywizowałyby uczącego się. Jedną ze specjalizacji wykładanych na Uniwersytecie Śląskim jest „Projektowanie rozrywki interaktywnej oraz lokalizacja gier i oprogramowania springwrite”. W trakcie zajęć ze studentami pierwszego roku na studiach licencjackich wykorzystano jako aktywizującą metodę dydaktyczną w nauczaniu łaciny grę The Inquisitor dostępną zarówno w wersji angielskiej, jak i łacińskiej. Przedstawienie sposobu wykorzystania tej pomocy dydaktycznej, stanowiącej w drugim semestrze podstawę autorskiej metody nauki materiału zawartego w sylabusie i koniecznego do zrealizowania w odniesieniu do gramatyki i translacji, wzbogaconego dodatkowo o aktywne użycie łaciny w trakcie konwersacji na zajęciach, wykazało potrzebę modyfikacji stosowanych dotychczas metod dydaktycznych, aby odpowiadały one potrzebom współczesnego odbiorcy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies