Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Historical consultants in the CEE video game industry. Part 1: good and bad practices

Tytuł:
Historical consultants in the CEE video game industry. Part 1: good and bad practices
Konsultanci historyczni w branży gier wideo w Europie Środkowo-Wschodniej. Część 1: dobre i złe praktyki
Autorzy:
Michał Mochocki
Yaraslau Kot
Data publikacji:
2024
Tematy:
historical games
game studies
game production
history
heritage
consulting
gry historyczne
groznawstwo
produkcja gier
historia
dziedzictwo
konsulting
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jest to drugi artykuł z projektu Konsulting historyczny gier, prowadzonego przez Polskie Towarzystwo Badania Gier z finansowaniem z Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych. Bazuje na ankiecie online przeprowadzonej wśród 16 profesjonalistów, którzy pracowali nad grami wideo jako konsultanci historyczni lub jako deweloperzy współpracujący z takimi konsultantami. Ze względu na ukierunkowanie na Europę Środkową i Wschodnią ankieta obejmuje respondentów, którzy pracowali dla studiów gier w Polsce, Czechach, Słowacji, Ukrainie, Białorusi i Serbii. Artykuł zbiera i komentuje opinie na temat mocnych i słabych stron konsultacji historycznych dla gier, a także przykłady dobrych i złych praktyk z własnych doświadczeń respondentów lub zaobserwowanych na rynku.

This is the second paper from the Historical Consultancy for Games project run by Games Research Association of Poland with grant funding from Centre for the Development of Creative Industries in Poland. It is based on an online survey among 16 professionals, who worked on video games either as historical consultants, or as developers who collaborated with historical consultants. Due to the regional focus on Central and Eastern Europe, the survey includes respondents who worked for game studios in Poland, Czechia, Slovakia, Ukraine, Belarus, and Serbia. This paper collects and comments on opinions on the strong and weak points of histgameconsulting, as well as on examples of good and bad practices reported from the interviewees’ own experiences or noticed on the market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies