Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Płaszczyzny interakcji między człowiekiem a maszyną: zarys problematyki z perspektywy nauki o komunikacji społecznej

Tytuł:
Płaszczyzny interakcji między człowiekiem a maszyną: zarys problematyki z perspektywy nauki o komunikacji społecznej
Planes of interaction between humans and machines: an outline of issues from the perspective of social communication science
Autorzy:
Aleksandra Skrzypiec
Data publikacji:
2024
Tematy:
generative artificial intelligence
social robotics
Human-Machine Communication
Human-Robot Interaction
non-human agents
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The dynamic technological development in the domain of Artificial Intelligence and other related disciplines, such as robotics, makes the space to phrase new research questions, which demand social communication and media science reflection. ai in the form of embodied robots, invisible social bots, voicebots, chatbots, and digital software has entered the world of social communication and became an inherent component. Contemporary, increasingly technologically advanced tools play the role of interlocutors in the communication process and in result, new dynamic forms of interactions, relations and collaboration are being created between human and machine. This theoretical article aims to present emerging – yet significant from the perspective of the science of social communication and media – research areas on contemporary machines designed to work with humans. The author concentrates on three key issues in the text: 1) cleaving of major, from a discipline point of view, terms, which have orings in engineering and technology sciences; 2) showing new interaction areas between people and machines; 3) doing synthetical overview of approaches in this topic. Therefore, the considerations undertaken represent an attempt to formulate a starting point for further analysis on the role and significance of non-human subjectivities in social communication.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies