Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

“How Much Truth Can a Spirit Dare?” Nietzsche’s “Ethical” Truth Theory as an Epistemic Background for Philosophizing with Children

Tytuł:
“How Much Truth Can a Spirit Dare?” Nietzsche’s “Ethical” Truth Theory as an Epistemic Background for Philosophizing with Children
Autorzy:
Eva Marsal
Data publikacji:
2011
Tematy:
Philosophizing
Nietzsche
truth
value
pathos
morality
reason
dialogue
inquiry
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Philosophizing, according to E. Martens, can be seen as an elemental cultural technology, like arithmetic or writing, which both can and should be acquired in childhood. Martens is proposing here an understanding of philosophy that attributes value not only to the content canon, but also to the process itself, as Wittgenstein, for one, also did when he stated in the Tractatus Logico-Philosophicus, “Philosophy is not a doctrine, but an activity.” For Socrates, this activity consisted in “giving an account of ourselves, our knowledge, our way of life.” In Nietzsche’s view, the precondition for this kind of accounting is the personal capacity for self-distancing, which allows us to grasp our quite individual primal experiences of emotion, perception, sudden illuminations of insight, and so on, as general concepts and logical structures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies