Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An Empirical Study on the Core Competencies of College Counselors in China

Tytuł:
An Empirical Study on the Core Competencies of College Counselors in China
Autorzy:
Long Shibang
Yang Shaogang
Chen Huiyi
Data publikacji:
2020
Tematy:
college counselors
core competencies
empirical research
college education in China
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
From the perspective of empirical research, this paper conducts a specific study on the core competencies of college counselors. 450 participants from 4universities participated the research. A questionnaire of college counselors’ core competencies from the aspects of the design of an open questionnaire was designed and implemented, a predictive questionnaire was tested and analyzed, and a formal questionnaire was implemented. The results of the formal questionnaire show that component one mainly concerns ideological awareness and values, component two mainly concerns professional ethics, moral accomplishment, quality, character, and attitude, while component three refers to various abilities at work, and component four involves professional and cultural knowledge. Through analysis and discussion, it is concluded that the key elements of college counselors’ core competencies include values, moral quality, vocational ability, and cultural knowledge, and a structural model of their core competencies is constructed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies