Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poetics of the Happy Ending in Mike Leighs Films

Tytuł:
Poetics of the Happy Ending in Mike Leighs Films
Autorzy:
Anna Śliwińska
Data publikacji:
2015
Tematy:
Mike Leigh
happy end
British cinema
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poetics of the Happy Ending in Mike Leigh’s Films   While the most recent cinema is about surprising us with strange formal solutions, whose finale is intended to completely confuse and outsmart us, Mike Leigh makes fi lms which surprise us with their “typicality”, at the same time (paradoxically) leading to fi nales that we may not expect. Among researchers on melodrama, there are voices clearly assessing happy endings negatively. It is pointed out that a happy ending oft en looks as if it were “tacked on” and artifi cial, ignoring the overall plot rather than being integral to the rest of the fi lm. In the case of Mike Leigh’s films, the situation looks (ostensibly) similarly. Leigh oft en leads the viewer through the dramatic lives of his characters, and watches the process of families’ lives being ruined, one aft er another, only to finally make them rise like a phoenix from the ashes. It may be stated that Leigh’s fi lms in a somewhat artifi cial way take advantage of the happy ending. Th is artifi ciality, however, is not about a banal or ridiculous ending, but about one we have not been prepared for by the director.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies