Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przestrzeń filmowa jako przestrzeń wiedzy. O filmach Ray i Charlesa Eamesów

Tytuł:
Przestrzeń filmowa jako przestrzeń wiedzy. O filmach Ray i Charlesa Eamesów
The film environment as a sphere of knowledge. On Ray and Charles Eames films
Autorzy:
Grażyna Świętochowska
Data publikacji:
2020
Tematy:
multiscreenings
cinema and design
cinema and architecture
world expo
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Through the whole period of their design output, Ray and Charles Eames used film as a tool. First, they referred to film when they tried to prove their artistic activity, then for the purposes of advertisement and finally, they got to large, highly-circulated global multimedia projects. Behind them were state and corporate subjects. In all film activities, they reveal an innovative attitude which negotiated the current techniques of production. Each time, they were able to create new value. They revolutionized advertising and educational films. In every attempt at this genre, they did not give up the humanistic approach. They presented scientific knowledge, offered in the form of standard high entertainment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies