Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perspectives of Civic Upbringing as in Non formal Education

Tytuł:
Perspectives of Civic Upbringing as in Non formal Education
Autorzy:
OLEKSANDRA YEHOROVA
Data publikacji:
2018
Tematy:
civic education/upbringing
competences of the XXI century
nonformal education
after-school education
out-of-school education
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article covers the theoretical aspects and importance of civic education in its broad sense nowadays and analyzes its role, tasks, the after-school programs, best experiences and practices of after-school education in the United States in the field of civic education and upbringing. In the article civic education in the framework of U.S. out-of-school time is substantiated as a systematic object in its substantive and procedural aspects, which aims to form national, universal human values, civic activity and competencies required in the XXI century. It has been established that civic education and upbringing has been integrated in the secondary school and out-of-school education curriculum and practice, is considered as a priority task for education at the present stage in the United States and is a perspective area for nonformal education in Ukraine and beyond.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies