Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stereotypes about the deaf and sign language in the thinking of special needs education students

Tytuł:
Stereotypes about the deaf and sign language in the thinking of special needs education students
Autorzy:
MALWINA KOCOŃ
MAGDALENA SKALNY
Data publikacji:
2019
Tematy:
stereotypes
d/Deaf
sign language
Polish Sign Language
Signed Polish/ Manually-Coded Polish
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Malwina Kocoń, Magdalena Skalny, Stereotypes about the deaf and sign language in the thinking of special needs education students. Interdisciplinary Contexts of Special Pedagogy, no. 24, Poznań 2019. Pp. 109-126. Adam Mickiewicz University Press. ISSN 2300-391X. DOI: https://doi.org/10.14746/ikps.2019.24.06 The article discusses the problems of deaf people, Polish sign language as well as Signed Polish (Manually-Coded Polish) in the context of stereotypes held by first year students of special needs education. The analysis of the results of empirical research indicates which of the stereotypes concerning deaf and sign language mentioned in the study are present in the thinking of the social group covered by the research and the frequency of their occurrence. It presents and explains terminological aspects regarding stereotypes and proposes postulates to eliminate negative stereotyping.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies