Tytuł pozycji:
Zastosowanie protokołu głośnego myślenia i retrospekcji w badaniach autorefleksji prz yszłych naucz ycieli jęz yka angielskiego
- Tytuł:
-
Zastosowanie protokołu głośnego myślenia i retrospekcji w badaniach autorefleksji prz yszłych naucz ycieli jęz yka angielskiego
The use of think-aloud protocol and retrospection in conducting research on the self-reflection of future teachers of English
- Autorzy:
-
Magdalena Witkowska
- Data publikacji:
-
2010
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
CEJSH
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Think-aloud protocol (TAP) makes it possible to discover human thoughts while conducting a task, whilst retrospection enables us to uncover thoughts that emerge after the task has been completed. The content of thoughts has been a subject of research in psychology and recently in education. Discovering the content of teachers’ self-reflection may raise the understanding of what it means to educate teachers-to-be and how to help them become reflective practitioners. Applying TAP and retrospection appears a thought-provoking experience especially when it comes the procedure and outcome.