Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Homo novus" między młotem reklamy a kowadłem krytyki. Przypadek „Alberta, wójta krakowskiego"

Tytuł:
„Homo novus" między młotem reklamy a kowadłem krytyki. Przypadek „Alberta, wójta krakowskiego"
"Homo novus" between the Hammer of Advertisement and the Anvil of Criticism. Case Study of "Albert, wójt krakowski" (Albert, the wójt of Cracow)
Autorzy:
Iwona Przybysz
Data publikacji:
2024
Tematy:
literary criticism
theatre criticism
literary contest
press in the second half of the 19th century
Opis fizyczny:
application/pdf
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the analysis of the press reception of the drama Albert, wójt Krakowski by Stanisław Gabriel Kozłowski as well as the methods of creating Kozłowski’s image as the winner of the drama contest in memory of Wojciech Bogusławski in Warsaw. The dynamics of changes of the overall view on the drama, from almost instant acceptance to equally-fast dismissal of it by the literary critics may be perceived as a tool for diagnosing the literary hierarchy and the relationship between authors of award-winning texts, the reviewers and the juries. This analysis might also help to present the influence that the knowledge about the success of a text in a contest has on its critical perception.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies