Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bertolt Brecht? „Il n’y a pas de hors-texte”

Tytuł:
Bertolt Brecht? „Il n’y a pas de hors-texte”
Bertolt Brecht? Il n’y a pas de hors-texte
Autorzy:
Marta Karasińska
Data publikacji:
2009
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
With his theory of the epic theatre and its most important category V-Effekt, Bertolt Brecht can be included within precursors of the current of modern reflection on discourse, crisis of representation and transitivity of that which is literary with that which is theatrical, the stage character of the text and textuality of the stage. Disproving of the role of mimesis, the importance of quotation and repetition as rudimentary acting strategy, replacement of great narrations with a fragment, joining a work and a commentary, intertextual games, metatextuality and metatheatricality as a foundation of stage aesthetics encourage us to locate Brecht’s theatrical output in the context of reflection of Deridda, Foucault and Barthes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies