Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcje edukacji w dyskursie posthumanistycznym

Tytuł:
Koncepcje edukacji w dyskursie posthumanistycznym
Concepts of education in the posthumanist discourse
Autorzy:
Małgorzata Kamińska
Data publikacji:
2023
Tematy:
posthumanism
concepts of education
anthropocentrism
civilization problems
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the post-humanistic discourse, the concepts of humanity, subjectivity, civilization and knowledge change (expand) their meaning. The scale of development of digital technologies, algorithmization and automation of people’s lives also plays a significant role. Today we know that the Anthropocene epoch brought (and continues to bring) more harm than benefit in the relations between man and nature, man and man, subject and object. In addition, the pandemic crisis has sharpened the picture of problems and challenges that humanity should face. Following this, the concepts of traditional education are also being revised. The text attempts to identify educational concepts that in the near future may change the humanistic visions of education and upbringing. It is a reflection on the potential of the post-humanis- tic understanding of education in the era of civilization crisis and global threats.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies